Wideo

Animation about the land loss of Al Walaja village near Bethlehem in the West Bank.

Pre-1948 through the present.

Authors: Julie Land and Alison Morgan

Al Walaja: The Story of a Shrinking Village from Julie Land on Vimeo.

Rashid Khalidi at the Educational Bookshop in Jerusalem

A lecture by Prof. Rashid Khalidi organised by the Educational Bookshop in Jerusalem on the occasion of his most recent book “Brokers of Deceit”. The event was moderated by Dr. Mamdouh Al-Aker, introduced by Mahmoud Muna, and hosted at the garden of the French Institute in Jerusalem. Film by the Educational Bookshop.

Profesor Rashid Khalidi porusza od dawna nurtujące problemy. Dlaczego negocjacje izraelsko-palestyńskie od ponad dwudziestu lat nie są w stanie przezwyciężyć impasu? Jak jest skonstruowany negocjacyjny układ zależności i balansu sił? Czy rokowania mają sens? Gzie zmierza Palestyńska Władza Narodowa? Jaka jest rola amerykanów? Interpretacja Khalidiego jest szczególnie ciekawa, gdyż wykorzystuje osobiste doświadczenie uczestnika procesu negocjacyjnego jak i analizę dokumentów – nie znanych szerzej archiwaliów mediatora proces pokojowego, czyli USA. 

The Eternal River

– Music by : Omar Khairat
– Paintings @ https://www.facebook.com/EgyptOldCair…
1 – Charles Vacher (British, 1818-1883) – Above Aswan
2 – Edward Lear (English , 1812-1888) – Philae on the Nile
3 – Frank Waller. (American, 1842-1923) – On The Nile
4 – Charles Théodore Frère (French , 1814-1888) – A view of Beni Souef – Egypt
5 – Arthur Ditchfield (British , 1842-1888) – On the Nile near Cairo
6 – Émile Prisse d’Avennes (French,1807-1879) – Beside the east bank of the Nile at Luxor
7 – Leon Adolphe Auguste Belly (French, 1827-1877) The Dahabieah, Egypt, 1877
8 – Joseph Farquharson (Scottish ,1846-1935) – Cairo: The Ferry from the island of Gazirie on the Nile; boulach the port of Cairo
9 – Gervais Courtellemont ( French ,1863-1931) – Dahabeahs float in the Nile on the coast of Cairo,
10 – Hermann Corrodi (Italian, 1844-1905) – Sunset in Cairo
11 – Auguste Veillon ( Swiss -1834-1890 ) -The Nile at Philae
12 – Auguste Veillon ( Swiss -1834-1890 ) The Temple of Philae, Aswan , Egypt
13 – Ernst Koerner (German, 1846 – 1927) – The Crocodile Temple of Kom Ombo on the Nile

“Not Anymore: A Story of Revolution”

is a 15 minute documentary film about the war in Syria, directed by American Matthew VanDyke (a former prisoner of war and combat veteran of the Libyan Revolution in 2011 – http://www.matthewvandyke.com), and produced by Matthew VanDyke and Nour Kelze (a Syrian journalist who is also the star of the film).The film tells the story of the Syrian struggle for freedom as experienced by a 32 year old rebel commander, Mowya, and a 24 year old female journalist, Nour Kelze, in Aleppo, Syria.

The film clearly and concisely shows why the Syrian people are fighting for their freedom, told through the emotional words of two powerful characters whose lives have been turned upside down and torn apart by war.
This documentary film was a very personal project for director Matthew VanDyke. Having fought in the Libyan Revolution in 2011, he identified with Syrian Revolution and was compelled to make a film that would show the world who the Syrian rebels are and what they are fighting for. In this spirit, he hopes to eventually release the film in 20 languages so that people around the world can truly understand the fight for freedom in Syria.
Filming in Syria was dangerous and difficult. VanDyke and Kelze faced aerial bombardment, artillery, mortars, snipers, and the persistent threat of kidnapping. In addition, VanDyke was branded a terrorist by the Assad regime on the Syrian State TV channels.
This will take a continuous effort. Please step up and join the team. Each of you must do your part each day to spread this film and its message if it is going to have the impact it was created to have.
If you care about Syria, about humanity, about the right of men and women to choose their own leaders and destiny, about liberty and justice for ALL, then this is YOUR film.

From Al-Araqib to Susiya

Forced Displacement of Palestinians on Both Sides of the Green Line

For more info…
Read a Factsheet: http://bit.ly/2V-1S-Factsheet
Read Position Paper http://bit.ly/2V-1S-PosPaper

Grass: A nation’s battle for life علف: نبرد یک ملت برای زندگی (۱۳۰۴) 1924

 

Zima w Emiratach

Realizacja projektu rozpoczęła się w styczniu 2011 roku i zakończyła 5 miesięcy później. Autor wykonał ponad 3000 fotografii metodą time-lapse, aby stworzyć portret Emiratach Arabskich. Film zrealizowany na podstawie zdjęć przedstawia najciekawsze według autora miejsca karaju: Dhabi, Dubai, Ras Al Khaimah i Fujairah.

” Cała podróż była bardzo wyczerpująca i czasochłonna” przyznaje Lewis de Mesa “ale było warto. Widziałem tyle niezwykłych miejsc tutaj w Emiratach, podobały mi się długie wycieczki samochodem i przebywanie blisko natury.”

Autor: Lewis de Mesa

http://artlifeflip.net/emirateswinter/

 

Emirates Winter from Lewis De Mesa on Vimeo.

 

 

5 rozbitych kamer

5 Broken Cameras

reż. Emad Burnat, Guy Davidi, Palestyna/Francja/Izrael/Holandia, 2011, 90 min

Palestyński rolnik – Emad, za pomocą pięciu kamer dokumentuje różne oblicza walki jego wioski z izraelską opresją. “5 rozbitych kamer” to kandydat do Oscara i zwycięzca aż 3 nagród na PLANETE+ DOC FILM FESTIVAL w 2012 roku, w tym nagrody głównej Millennium.

PREMIERA – 25 STYCZNIA 2013

Emad mieszka w Bil’in, na zachód od miasta Ramallah, na Zachodnim Brzegu. Pierwszą kamerą zarejestrował jak izraelskie buldożery w 2005 roku najechały na wioskę i wyrwały oliwne drzewka z ziemi. W tym miejscu, wzdłuż ziemi jego znajomego, powstał wielki mur oddzielający izraelskie miasta od Palestyńczyków. W pierwszych dniach oporu przeciwko izraelskim osadnikom i obecnym wszędzie izraelskim żołnierzom urodził się syn Emada – Gibreel. Emad dokumentował jak chłopiec dojrzewał i stał się świadomym uczestnikiem pokojowych, antyizraelskich protestów, a także jak szybko i silnie rozrastał się mur. Eman zarejestrował również, jak sympatycy z całego świata, również z Izraela, zapewniali pomoc wiosce, ale gdy opór się zwiększał i sytuacja mocno przybierała na sile, zaczynały się aresztowania, a mieszkańców wioski zabijano. Emad nadal kręci swój film, pomimo próśb żony, która boi się negatywnych konsekwencji. “5 rozbitych kamer” to nie tylko fascynujący obraz, dokumentujący unikalne zdarzenia z historii izraelsko-palestyńskiego konfliktu, lecz również bardzo osobista, poruszająca filmowa wypowiedź na temat walki palestyńskiej wioski przeciwko przemocy i opresji.

Wybrane nagrody i festiwale:
2013 – Nominacja do Oscara w kategorii „Najlepszy pełnometrażowy film dokumentalny”
2012 – Nagroda Millennium, Grand Prix Dolnego Śląska – Nagroda Marszałka Województwa Dolnośląskiego, Wyróżnienie Jury Nagrody Amnesty International na 9. PLANETE+ DOC FILM FESTIVAL
2012 – Directing Award, World Cinema – Documentary na FF Sundance 
2012 – Van Leer Group Foundation Award dla „Najlepszego izraelskiego filmu dokumentalnego”
2011 – Nagroda Specjalna Jury i Nagroda Publiczności na IDFA, International Documentary Film Festival Amsterdam

 

 

THE MINE KAFON

A short documentary portrait on a designer who has created a low cost solution to landmine clearance.

Mine Kafon | Callum Cooper from Focus Forward Films on Vimeo.

jordańskie studentki łamią tabu

Poniższy film został wyprodukowany przez studentów prowadzonego na Uniwersytecie Jordańskim w Ammanie kursu z Teorii Feminizmu wykładanego w zimowym semestrze roku akademickiego 2011/2012 . Film jest semestralna pracą studentów wykonaną pod opieką prowadzącej zajęcia prof. Ruli Quawas.

Wideo porusza problem molestowania seksualnego jakiego doświadczają studentki na kampusie Uniwersytetu Jordańskiego. Produkcja odbiła się szeroką dyskusją w jordańskich mediach (zarówno tradycyjnych jak i elektronicznych). Niestety, polemika dotyczyła nie tyle problemu seksizmu, co raczej „kontrowersji” wokół łamiącego tabu charakteru filmu. W świetle powyższych władze uczelni zdecydowały się zareagować. Film został okrzyknięty mianem szkodliwego dla reputacji uczelni a sama prof. Rula Quawas odwołana ze stanowiska Dziekana Wydziału Filologii.  Komisja Wolności Akademickiej Stowarzyszenia Studentów Bliskiego Wschodu (MESA) upomniała się o prawa Profesor wystosowując list otwarty do władz uczelni i apelujący o przywrócenie jej stanowiska.

picture an arab man

Started in 2009, the portrait series “Picture an Arab Man” is part of a large body of work capturing semi-nude Arab men of diverse backgrounds. The project is meant to literally picture a new face for Arab males than the one we are so accustomed to perusing in the mainstream media. Breaking down stereotypes as to how Arabs have been represented in the West, as well as in the East, is one of the conceptual aims of this project. I attempt to do so by highlighting the sensual beauty of the Arab man, an unexplored aspect of their identity on the cusp of change in a society that reveres an out-dated form of hyper-masculinity. Moreover, it is an attempt to uncover and break the stereotypes imposed on the Arab male in a post 9/11 world, and provide an alternative visual representation of that identity.

Thus far, I have photographed men in Egypt, Lebanon, Jordan, Dubai, Palestine and Canada. They have been Iraqi, Syrian, Palestinian, Lebanese, Egyptian, Sudanese, Emirati, Jordanian, and of mixed heritage. My plan is nowto photograph men from the remaining countries of the Middle Eastto truly represent the diversity of the Arab region. Receiving funding to complete the production of the project will also get me one step closer to my ultimate goal, which is to publish this project as a book. The funds that I am requesting will go toward covering my transportation and accommodation, and for printing of prototypes of the book.

Through “Picture an Arab Man”, I strive to do what I can to redefine the image of the Arab man for an audience so accustomed to one-dimensional stereotypes. Most importantly, I hope to properly represent my subjects as diverse and candid men whose only thing in common is their rich Middle Eastern heritage.

mur niebezpieczeństwa

Wieś Bil’in jest położna około 4 km od „Zielonej linii”. Począwszy od lat 80. Izrael sukcesywnie konfiskuje ziemie należące do mieszkańców Bil’in pod budowę osiedla Mattitjahu oraz Muru Apartheidu.

Na dzień dzisiejszy wieś utraciła 60% terenów. Konfiskata własności, separacja Palestyńczyków oraz rozbudowa osiedli na terytoriach okupowanych są niezgodne z prawem międzynarodowym. Zgodnie z regulacjami Międzynarodowego Prawa Humanitarnego Izrael nie ma prawa zawłaszczać i kolonizować ziem okupowanych, nie ma prawa wysiedlać ludności ani niszczyć czy przejmować upraw.

Budowa Muru Apartheidu oraz Izraelskie osadnictwo zostały jednoznaczne określone orzeczeniem Międzynarodowego Trybunału Sprawiedliwości jako sprzeczne z prawem międzynarodowym.

W 2004 r. Najwyższy Sąd w Izraelu również orzekł nielegalność budowy osiedli i muru na tym terenie. Mieszkańcy wsi do tej pory nie odzyskali swojej własności.

Obywatelski Ruch Oporu to oddolna inicjatywa mieszkańców Bil’in. Ruch zajmuje się obroną praw oraz organizowaniem cotygodniowych protestów. Wojsko Izraelskie twierdzi, że demonstracje są nielegalne, dlatego rozprasza demonstrujących gazem, granatami akustycznymi, armatkami wodnymi z wodą ściekową i gumowymi pociskami.

Udokumentowane są przypadki użycia broni naddźwiękowej oraz nabojów ostrych. Palestyńska młodzież rzuca kamieniami. Bardzo często na demonstracjach dochodzi do okaleczeń, a czasem nawet do śmierci demonstrujących.

Dnia 1 stycznia 2011 r. na skutek inhalacji gazu łzawiącego zginęła Dżawaher Abu Rahma, miała 36 lat. Bezpośrednią przyczyną śmierci było zatrucie krwi i ustanie akcji serca. Półtora roku wcześniej na demonstracji zginął jej brat, Bassem. Żołnierz strzelił mu z granatu gazowego w klatkę piersiową – z odegłości ok. 12 metrów.